1. Börja med att söka upp boken du vill låna via NU-bibliotekets webbsida. I det här exemplet letar vi efter en bok med orden "Avancerad omvårdnad" i titeln.

2. I sökresultatlistan som dyker upp finns en länk, "Reservera", under varje boktitel. Klicka på denna för att beställa boken.
    På textraden ovanför kan du kontrollera om boken finns tillgänglig.

3. Klicka på "Allmänhet eller NU-personal". Fyll i ditt VGRid och PIN-kod för att logga in.

4. Efter att du loggat in, klicka på "Bekräfta reservation" för att genomföra beställningen. När boken finns inne så kommer den skickas från högskolan med internpost nästkommande vardag.

5. Efter att du gjort din reservation kan du se den i ditt lånekonto och ta bort den ifall du skulle ångra dig. Om boken redan skickats till dig behöver du även skicka tillbaka den med internposten när den kommer fram. Markera posten med "Biblioteket Högskolan Väst".