Svenska tidningar

Tjänsten är ett projekt på Kungliga biblioteket och Högskolan Väst är ett av de få lärosätena som är med och kan erbjuda fulltext. Tjänsten fylls ständigt på med både äldre titlar och nytt material för titlar som fortfarande utkommer. Det tar ca 4 månader från att en tidning kommer ut tills att den finns i tjänsten.

Du kan få träffar i KB's sökmotor på din egen dator men vill du öppna artiklar/tidningar från de senaste 100 åren och läsa hela fulltexten så behöver du boka vår dator i biblioteket. Visa upp bokningsbekräftelsen i vår infodisk för att få tillgång till datorn.

Du kan se hela listan på vilka tidningar som har digitaliserats i Kungliga bibliotekets forum.

Tillgång till tidningar inom vårt närområde är t.ex.

• Trollhättan 7 dagar 2013-01-09-
  • TTELA 2013-11-01-
  • Nya länstidningen nya lidköpingstidningen 2014-01-01-
  • Bohuslänningen 2014-01-01-

Du kan också hitta dagstidningar & tidskrifter i Mediearkivet

Audiovisuella medier

Du kan boka vår AVM-dator i biblioteket. Visa upp bokningsbekräftelsen i vår infodisk för att få tillgång till datorn.

I Svensk mediedatabas finns uppgifter bl.a. tv & radio(sända från 1979 och framåt), video, biovisad film, skivor och datorspel.