Vill du fråga biblioteket?

Till exempel om referenshantering, hur man lånar en bok, om ditt lånekonto, böter och avgifter, hjälp att hitta, mm. Då kan du kontakta oss;

Din ämnesbibliotekarie håller undervisningstillfällen för dig och din klass i informationssökning, referenshantering, m.m. under utbildningens gång. Vi rekommenderar alla att delta på dessa tillfällen. Har du missat ett tillfälle? Vänd dig till en av våra kanaler nämnda ovan så hjälper vi dig.

Stöd till dig med funktionsnedsättning

Biblioteket hjälper till med att fylla på utskriftskonto för studenter med fria utskrifter. Visa upp ditt Nais-besked i disken i biblioteket och uppge ditt användarnamn för Högskolan Väst.

Behöver du ett talbokskonto i Legimus eller hjälp med inläst litteratur? Kontakta funka@hv.se

Du kan använda vårt formulär för att beställa inläsning av kurslitteratur i Legimus

Läs mer om olika stöd du kan få på sidan Studera med funktionsnedsättning.

Programvaror som underlättar läsning och skrivande:

Behöver du stöd i dina studier?

På dessa länkar finner du olika stödfunktioner och resurser för dig som är  student vid Högskolan Väst.

Studentstöd

Studieresurser

Studentkåren

Jobb & framtid

Biblioteket

account_circle Bibliotekets huvuduppgift är att fungera som ett kvalificerat informationscentrum för högskolans studenter och personal.
bibliotek@hv.se Entré på plan 2